لیست اختراعات آرين افرابندپي
موتورهاي متداول امروزي براي تخليه دود و مكش سوخت و هوا از يك دور ميللنگ استفاده كرده كه اين عمل باعث كاهش راندمان موتور، افزايش اصطكاك و به طور نسبي افزايش مصرف سوخت ميشود. در اين طرح با ارائه مكانيزم جديد براي پيستون چنين رويكردي دنبال ميشود به اين ترتيب كه با افزودن قطعاتي به يك موتور رفت و برگشتي و حذف يك دور دوران ميللنگ براي تخليهي دود و مكش سوخت و هوا، بازده آن افزايش يابد و به طور نسبي مصرف سوخت آن هم كاهش يابد.\t طرح ارائهشده از دو قسمت تشكيل شده است كه قسمت اصلي وظيفه فشردهسازي و احتراق را بر عهده داشته و قسمت فرعي مراحل مكش و تخليه را انجام ميدهد. در طرح معرفيشده مراحل تراكم و احتراق همانند موتورهاي معمولي به وسيلهي مكانيزم لنگ و لغزنده انجام ميگيرد و مراحل تخليه و مكش با استفاده از يك مكانيزم چرخدندهاي، در لحظهاي كه پيستون رابط و ميللنگ به نزديكي نقطه مرگ پايين خود ميرسند، انجام ميشود. با اين نوآوري در موتورهاي احتراق داخلي بجاي دوران 720 درجهاي ميللنگ، در هر 360 درجه چرخش يك بار مرحلهي احتراق انجام خواهد گرفت. بدين ترتيب راندمان در سرعت دوران ثابت حدود دو برابر افزايش خواهد يافت. طرح پيشنهادي نه تنها در خودروهاي عادي بلكه در اتومبيلهاي مسابقهاي ، صنايع نظامي و... هم كه نياز به توليد توان بالا در فضايي كم مي باشد، كاربرد فراواني خواهد داشت.
موارد یافت شده: 1